fredag 28 februari 2014

Ett typiskt 'jag-kan-inte-låta-bli-projekt'

En del garn går ju bara inte att motstå. Ibland är det konsistensen. Ibland färgen. Det här hade bara så himla fin färg. För tillfället är jag helt förälskad i garn som har flera färger. Just det här såg ut som en solnedgång.

Av det har jag alltså gjort en kort, gles poncho. Ett typiskt, jag-kan-bara-inte-låta-bli-projekt. Jag tycker fortfarande att den har underbara färger och dessutom tycker jag verkligen om uddkanten, och så är det så himla kul att virka, men jag kan ändå inte låta bli att undra lite exakt när man ska använda en sån här i Sverige. Om det är kallt är den här inte mycket att värma sig i, och varmt är det ju typiskt mitt på dagen och då har man oftast inte på sig en ylleponcho. Även om den är luftig. Jag tänker mig snarare att den vore perfekt att sätta på sig när solen går ner över kaktusarna i öknen i Arizona. Där har jag en mycket god vän som bor, så den här får bli till henne. Eller så får jag göra en till åt henne (ännu bättre), för jag tror inte hon gillar rosa så värst, medan jag experimenterar med hur man bäst använder den här i Sverige.




Garn: Big delight (färg: Rosenträdgård. Bara en sån sak :)!)
Mönster: Garnstudio, 148-22

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar