söndag 22 augusti 2010

Klänning med turkos ärm

Jag gillar assymetriska mönster och färger som inte ber om ursäkt för sig, så de här tygerna kunde jag inte låta bli när jag hittade dem för ett tag sen. Tyvärr köpte jag alldeles för lite. Tygerna är stretch-trikå och rätt tunna så jag är lite orolig att den är för delikat för sin tre-åring. Men det får väl visa sig. Den blev i alla fall med beröm godkänd av mottagaren och det är ju det viktiga.

Mönstret är ett enkelt standardmönster som jag ritat upp baserat på lite av varje i min omgivning. Tyget kommer från Dollys tyger i Stockholm.


Det går fortfarande inget vidare med mina täcksömmar så det som möjligen ser ut som en genomtänkt design-effekt i limegrönt är inget annat än en nödlösning för att täcksömmen blev ful (dock blev den, helt emot Murphys law, fin på rätsidan) och jag inte vågade sprätta i det tunna tyget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar