söndag 20 juni 2010

En solskenströja

En solskenströja till en solskenskille som gillar gult.



Jag tycker det är svårt att hitta roliga kläder till killar som kommit upp i nollan-ettan. Lekfullt tycker de är för dagisbarnen och reklamtryck tycker inte jag är så roligt. Men de gillar fortfarande färg och de älskar att klappa på mjuka tyger. Det måste bara kännas lite mindre... ja, dagis helt enkelt. Så jag tänkte att jag skulle göra ett par försök. Jag ritade upp några förslag och den här fick godkänt av juryn.


Och så är det nästan ödets ironi att just denna skapelse som legat under produktion lite längre än det var tänkt, blev färdig just den här helgen när både färgställningen och motivet råkade passa den allmänna stämningen i hela landet.

2 kommentarer:

  1. Kul att hitta hit, vilken fantastisk tröja du har gjort!/Åsa

    SvaraRadera
  2. tokcool!!! och bra med en blogg som inte bara har fina grejjer, utan dessutom är läsvärd

    SvaraRadera