tisdag 28 oktober 2014

Fin form med mycket färg och lite fall


Har precis spenderat en dryg vecka i Peking. Försökte muntra upp mig, någon ensam kväll på mitt hotellrum, där man varken kan gå ut och gräva i sin trädgård eller tråckla på några spännande infodringar, med att lägga upp nästa del i serien Laborera med Liberia. Men nu är det ju tyvärr så att det sitter en försvarlig mängd kinesiska kontrollanter någonstans och kontrollerar att folk inte ägnar sig åt samhällsfientligt bloggande (som tex hotfulla toppar i omstörtande färger...). Nåväl, nu är jag hemma igen och kan dela med mig av mitt provocerande intresse :). Den här tygbiten, som också kommer från Liberia via min lillasyster, var lite mindre än den första så den fick bli en kortärmad variant.


Nu har jag bara en liberiabit kvar och den är så liten så den kan nog högst bli en kjol. Men imorgon ska jag hem till syrran på middag och då kanske jag får några roliga anpassningsuppdrag.

Och hur det gick med tygspanandet i Peking? Shanghai är städernas stad när det gäller att handla tyg, men det finns såklart en del ställen även i Peking. Och även om utbudet inte är riktigt lika stort i Peking så finns det många gånger mer än en normal tyg-o-holic orkar bära med sig hem. Särskilt siden, men som tur är för tygskåpet och min relation till Mr E så hade jag dels minimalt med tid över för tygspaning, och en redan överladdad kabinväska som enda transportalternativ. Men som tur är för mig så är just siden extremt o-utrymmeskrävande... ;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar