lördag 25 januari 2014

En tröja till mig

Jag tycker att det är lättare att få tid till stick-projekt för tillfället än för syprojekt. Det är lättare att göra i små slattar. Det blir inte lika jämnt som om man stickar längre perioder, men då  ska man ska välja ett sånt här garn. Ganska grovt alltså. Det är förlåtande för 'slatt-stickning' och dessutom hinner man bli klar innan man tröttnat. 
Om det blev precis som jag tänkt mig? Nej, inte riktigt :). Jag råkade av misstag göra muddarna alldeles för långa, men jag tycker det blev riktigt bra med 'överdimensioneringen'. Och blir det riktigt kallt (och det blir det alltid hos oss, även inne) så är det bara att fälla ner de gosiga muddarna över händerna.

Mönstret är gratis och kommer från Garnstudio (www.garnstudio.com) nr 131-1 om det är någon som vill göra sig en egen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar