måndag 14 mars 2011

Önskelistan: Mindre flygmaskin - mer symaskin!

Oj vad länge sedan jag hade tid att sy. Jag som hade som ambition att sy i alla fall ett plagg i veckan. Det går ju sådär. Inte bara för att jag har tre barn och ett heltidsjobb utan framför allt för att jag reser i jobbet hela tiden. Det senaste kvartalet har det varit 50% av tiden och det är verkligen alldeles för mycket för min smak. På önskelistan: Mindre flygmaskin och mer symaskin!




Nu är i alla fall äntligen extratröjan, den som blev till för att jag inte hittade muddväv i rätt färg till de andra, klar. Och under tiden har Smulan, som annars kategoriskt sagt nej till rosa (något som jag uppskattat på alla sätt utom att hon vägrat ta på sig samtliga plagg jag gjort som innehållit rosa) börjat falla in i de gängse normerna så hon kanske faktiskt kan tänka sig att ta på sig den. Den är i alla fall lite ursäktad för att den innehåller gjönt.

Mönster; Ottobre

Stl; 104

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar