söndag 17 oktober 2010

Sisyfosarbete och lite spetsar

I helgen har jag äntligen tagit mig an det ständigt växande berget av jeans med hål på knäna. Det där berget som tittar argt på mig varje gång jag går förbi, och som är en av de irriterande anledningarna till att jag inte hinner så mycket trevliga saker som jag skulle vilja. 14 par tror jag det låg i högen den här gången. Till-och-med jag förstog att jag inte skulle hinna igenom förrän det var dags för barnbarn, så jag bestämde mig för att prioritera;



  • Byxor som inte lagats innan och inte hunnit bli för små fick förnyat förtroende.
  • Byxor som redan lagats två gånger eller som hotade att lösa upp sig om jag tittade argt på dem fick helt enkelt bli lappar.
  • Och resten fick bli råmaterial till kjolar.

Så här tyckte juryn:

  • Smulan blev mycket nöjd med spets-tillägget.
  • Räven som fortfarande kör med shorts (!) fast nu med fleece-tröja till tyckte att; det där blir nog bra mamma. Bara det får plats ett par shorts under.
  • Filiokus tyckte; amen åååååh, måste man ha lagade jeans?

Och så här tycker jag:
Det övergår mitt förstånd hur det är möjligt att slita ut sina byxor så fort. Liksom det övergår mitt förstånd hur det kan finnas en marknad för färdigslitna barn-jeans!

Kategori två enligt prioriteringen:


http://blogg.aftonbladet.se/ordinarymary/2010/05/om-thanatos-hade-haft-barn-hade-sisyfos-inte-sluppit-sa-lindrigt-undan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar