söndag 31 oktober 2010

Tisdags-champagne!

Jag känner mig som Nigella Lawson. Nigella är engelsk TV-kvinna som förmodligen kallar sig kock och lagar saker som konserverade burkpersikor med sprutgrädde. Sån't där som jag aldrig skulle nedlåta mig till. Trodde jag. Innan jag skaffade 3 barn...



Det började med en vanlig blus från H&M (burkpersikor!). Jag trodde jag skulle spara lite tid. Men när jag kom hem sa Smulan:

- Alldeles föj tjåkig mamma!

Mesiga färger verkar inte vara något för henne. Hon har ju rätt förstås. Färg är ju mycket roligare. Kanske jag kan piffa upp den lite?


Och så blev det så här:


...och så här!

Och även om jag känner mig som Nigella så är ju superfina band på en helt vanlig H&M-blus också lite som att dricka champagne på en vanlig sketen tisdag. Och det gör man alldeles för sällan! I alla fall i mitt liv.




1 kommentar: